Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Klarna inleder samarbete med amerikansk ikon: ”Delad besatthet”

Publicerad: 6 oktober 2020, 14:01

Macy’s ingår ett femårigt samarbete med Klarna. Partnerskapet ska hjälpa varuhuset att ge kunderna en bättre e-handelsupplevelse. ”Det här strategiska samarbetet är starkt förankrat i en delad besatthet att erbjuda en överlägsen innovativ shoppingupplevelse”, säger Klarnas vd Sebastian Siemiatkowski.


Läs mer: Chockbeskedet från klassiska Macy's – kapar 2 000 jobb och stänger 125 varuhus

Det amerikanska varuhuset Macy’s ingår ett samarbete med betallösningsföretaget Klarna för att kunna erbjuda kunderna fler betallösningar.

Partnerskapet är en del av att kunna erbjuda kunderna en förbättrad shoppingupplevelse på nätet med fyra olika, räntefria delbetalningar.

– Med ett starkt fokus på digital smidighet och innovation, fortsätter Macys att söka strategiska partnerskap som gör de möjligt för oss att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen. Vi är glada över att inleda ett långvarigt partnerskap med Klarna, som hjälper oss att nå en bredare publik och hitta sömlösa alternativa betalningslösningar som ger dem ekonomisk kontroll och bekvämlighet, säger Matt Baer, digital chef på Macys, i ett pressmeddelande.

Inom varuhussegmentet är Macy’s ett av de första företagen att kunna erbjuda sina kunder Klarnas köp nu, betala senare erbjudande. Enligt Macy’s lockar erbjudandet det inre kundsegmentet, som i allt större utsträckning föredrar alternativa sätt att betala.

Läs mer: Klarnas recept mot butiksdöd: ”Underlätta för modiga entreprenörer”

När e-handeln har accelererat har Macy’s snabbt letat upp digitala partnerskap för att kunna möta kundernas ökade efterfrågan för att handla online med flexibla betalmetoder.

– Macy’s är en shoppingdestinationen för amerikanska konsumenter, som är synonymt med kvalitet, stil och fest. Klarna är glada över att samarbeta med Macy’s när övergången till e-handeln accelererar och företaget fortsätter att förnya och förbättra sina digitala erbjudanden för att möta konsumenternas förväntningar, för vilka smarta och flexibla betalningar är nödvändiga. Det här strategiska samarbetet är starkt förankrat i en delad besatthet att erbjuda en överlägsen innovativ shoppingupplevelse som bygger varaktiga kontakter med konsumenterna, säger Sebastian Siemiatkowski, vd för Klarna.

Klarna har mer än 200 000 partnerskap inom detaljhandeln globalt och ett nätverk med nio miljoner konsumenter i USA.

Utöver att integrera Klarnas betalningslösningar i Macy’s blir företaget även en investerare i Klarna.

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev