Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Klarna hakar på den heta trenden: ”Än så länge bara sett början”

Publicerad: 30 november 2020, 13:36

Klarna hakar på en heta trenden och satsar på liveshopping. 7 december är det premiär för Livestyle.


Ämnen i artikeln:

ModeE-handelKlarna

Läs mer: Heta live-trenden har exploderat under pandemin: ”Kände ’wow’ när vi såg siffrorna”

– Liveshopping beskrivs ibland som TV-shop i budgetformat, men Livestyle kan snarare beskrivas som som TV-shop med extra allt. Sverige som marknad var rätt snabb på att haka på liveshopping, men vi har än så länge bara sett början av detta fenomen. Jag tror det kommer fortsätta att vara en stor trend även under nästa år, men i en mer förfinad form, säger Emilia de Poret, modechef för Klarna.

I Kina har fenomenet funnits länge. Hittills i år har liveshoppingen omsatt 129 miljoner dollar på den kinesiska marknaden, vilket är tio procent av de totala e-handeln i landet.

I Sverige har fenomenet vuxit kraftigt det senaste året där allt fler aktörer hakat på den heta trenden.

Nästa på tur är Klarna som utlovar ett maxat modeprogram direktsänt i den egna appen.

Medan många fokuserar på sälj i sina sändningar vill Klarna ge tittarna ett inspirerande innehåll och addera värde till shoppingupplvelsen.

–  För att tittarna ska hänga kvar i detta snabba format gäller det att hitta rätt balans av inspiration och underhållning för att innehållet ska kännas trovärdigt och intressant. Det tycker jag att vi har lyckats med här, fortsätter Emilia de Poret.

Programmet kommer att ledas av influencern och PR-personligheten Roshi Hoss med stylisten Sara Biderman som sidekick. Dessutom kommer Livesyle att gästa av bland anna av modeexperter.

Efter premiären 7 december kommer ett nytt program att släppas i veckan.

Läs mer: Modeprofilen ska ge Klarna tyngd inom fashion – har flera projekt på gång

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeE-handelKlarna

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev