Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Kappahl tar Newbie till tio nya marknader: ”Ser en otrolig potential”

Publicerad: 11 maj 2022, 12:28

Kappahls varumärke för barn, Newbie, har lanserat e-handel på tio nya marknader.

Foto: Pressbild

Kappahl varumärke Newbie har lanserats online på tio nya marknader. ”Ett första steg av en större lansering”, säger försäljningsdirektör Claes Meldgaard.


Ämnen i artikeln:

NewbieE-handel

I slutet av april lanserades Newbies e-handel på tio nya marknader. 

– Enligt vår tillväxtplan och för att tillgodose den stora efterfrågan som finns för vårt fantastiska varumärke Newbie har vi valt att lansera Newbie.com i hela tio länder. E-handeln som lanserades i slutet av april är ett första steg av en större lansering, säger Claes Meldgaard i en kommentar. 

Det handlar om Österrike, Belgien, Frankrike, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Portugal, Slovakien och Tjeckien. Sedan tidigare finns Newbie i Sverige, Norge, Finland, Polen, England och Danmark.

– Hittills har vi fått väldigt bra respons och fint mottagande på de nya marknaderna och många önskemål om att etablera Newbie i fler länder. Med e-handeln kan vi utveckla vår affär och digitala närvaro och vi ser en otrolig potential både på befintliga marknader och framtida, säger Claes Meldgaard.

För satsningen tar inte slut där. 

– Nästa steg är att analysera den här lanseringen och vidareutveckla Newbie.com för att inom en snar framtid kunna erbjuda varumärket till ännu fler länder, säger Claes Meldgaard.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

NewbieE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev