Digitala handelsplatser
Jollyroom tar sikte på nästa miljard – och blickar ut i Europa: ”Stora ambitioner”
Publicerad: 30 augusti 2019, 07:21
Jollyroom ökade omsättningen med 45 procent under 2018 – och siktar på nästa miljard. ”Redan 2021 ska vi omsätta två miljarder kronor,” säger ägaren och vd:n Ole Sauar.
Jollyroom omsatte 1,4 miljarder kronor 2018.
– Den totala tillväxten för 2018 landar på 453 miljoner kronor. 2018 blev ett fantastiskt tillväxtår för företaget. Det är stora siffror i en liten bransch, säger Ole Sauar i en kommentar.
Rörelseresultatet landade på 19 miljoner kronor, vilket är något sämre än 2017 då resultatet blev 24 miljoner kronor.
E-handlaren vill fortsätta växa och har satt upp ett nytt tufft mål.
– Jollyroom har stora ambitioner och ska redan 2021 omsätta två miljarder kronor. Den stora övergången till näthandel är i full gång och kommer att pågå i flera år framöver. Vi är nummer ett online i Norden och väl positionerade för övergången, säger Ole Sauar.
Framöver vill Jollyroom växa till fler länder, utanför Norden.
– Vi ska in i de flesta europeiska länderna på sikt, men vi har fortfarande mycket att hämta vad gäller tillväxt i de nordiska länderna, säger Ole Sauar.
Målet är att bli nummer ett i Europa online när det handlar om barn- och babyprodukter.
– Vi arbetar långsiktigt och lägger sten på sten. Det handlar om att expandera i en takt som organisationen klarar av att hantera med kvalitet.
Jollyroom har vuxit kraftigt de senaste åren. Under 2019 kommer e-handlaren därför att ta tid att se över organisationen, automatiseringsprocesser, system och rutiner.