Digitala handelsplatser
Jollyroom massanställer: ”I kvartal fyra den verkliga matchen ligger”
Publicerad: 22 november 2018, 07:04
Jollyroom ska växa med 50 procent under årets julhandel. Därför förstärks personalstyrkan med 220 personer.
Förra året omsatte Jollyroom 100 miljoner kronor under Black Week, i år är målsättningen att växa med 50 procent.
För att kunna växa har e-handlare investerat i logistik men också i personal. Under året har personalstyrkan växt med 100 personer.
Inför den viktiga julhandeln har ytterligare 220 personer rekryterats tillfälligt, framför allt till kundservice och lager.
– Vi har växt kraftigt under hela året men det är i kvartal fyra den verkliga matchen ligger. För att ge verksamheten rätt förutsättningar att kunna hantera tillväxten med kvalitet, har vi under hösten gjort en rad investeringar i bland annat byggnader, nya system och fler duktiga medarbetare, säger vd och majoritetsägare Ole Sauar.