Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Jättelyft för e-handeln – tack vare lösplock: ”Vill komponera själva”

Publicerad: 1 november 2017, 05:05

Foto: Thomas Ohlén

E-handeln med livsmedel accelererar. Den starka tillväxten beror på lösplock. ”Drygt två av tre vill komponera sina måltider”, säger Svensk Digitalhandels tillförordnande vd Malin Winbom till Market.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorE-handel

D-food index från Svensk Digitalhandel visar att e-handeln med livsmedel växte med 21 procent juli-september i år jämfört med motsvarande tre månader 2016.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorE-handel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev