Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Influencern öppnar egen butik på Amazon: ”Min dröm att få sälja mina produkter där”

Publicerad: 22 november 2022, 10:25

Sanne Josefsson blir den första personen att lansera sin egen butik på svenska Amazon.

Foto: Pressbild

Influencern och entreprenören Sanne Josefsson, mer känd som Sanne Alexandra, öppnar sin egen butik på svenska Amazon. ”Tips på andra favoritprodukter som jag och min familj ofta använder.”

Ämnen i artikeln:

AmazonInfluencers

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


I torsdags förra veckan lanserade den svenska influencern Sanne Josefsson sin egen butik på e-handlaren Amazons hemsida.

I den digitala butiken kan kunder hitta kläder från hennes eget klädmärke, vilket även innefattar ett par läderleggings som influencern tidigare berömts för.

LÄS OCKSÅ: Rusning efter vinterutrustning när snön kom: ”Man blir förvånad varje gång” 

Det är inte bara Sanne Josefssons egna produkter som kommer att säljas i butiken, hon kommer även tipsa om andra favoritprodukter där.

– Jag är så glad att äntligen kunna avslöja ett riktigt drömsamarbete. Redan när jag bodde i USA för några år sen och ofta använde Amazon så var det alltid min dröm att få sälja mina produkter där, och nu har den besannats. Du kan nu hitta mitt varumärke Sanne Alexandra Stockholm på Amazon, samt mina tips på andra favoritprodukter som jag och min familj ofta använder, säger Sanne Josefsson i en kommentar.

Detta innebär att hon är först med att lansera sin egen butik på svenska Amazon.

– Vi är stolta över att samarbeta med Sanne Alexandra och ser fram emot att öppna hennes butik. Vi vet att våra kunder älskar Sannes egna produkter och litar på hennes rekommendationer. Vi ser därför fram emot att kunna erbjuda en mer personlig shoppingupplevelse åt våra kunder och hoppas att de upptäcker fler favoriter från andra små och medelstora företag hos oss, säger Christopher Skogfeldt, Affärsutvecklingschef på Amazon, i en kommentar.

LÄS OCKSÅ: Aktivt, kreativt och personligt – kolla in detaljerna i Legos nya butikskoncept: ”Vill ge alla en unik upplevelse”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev