Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Indiska tar klivet in på jättemarknaden – öppnar flaggskepp hos Tmall

Publicerad: 23 februari 2021, 08:00

Foto: Daniel Norman/Pressbild

Indiska tar klivet in i Kina. I dag öppnas en flaggskepp hos e-handelsjätten Tmall. ”Väldigt spännande”, säger vd Karin Lindahl.


Ämnen i artikeln:

HeminredningModeE-handelIndiskaExpansion

Läs mer: Succén hos Zalando har gett mersmak – Indiska satsar internationellt

Indiska låter sin e-handle växa globalt.

I oktober 2019 började kedjan sälja via Zalando och nådde genom det ut till tio nya europeiska marknaden. Sedan dess har expansionen fortsatt.

Nu står jättemarknaden i öst på tur. Indiska ska prova lyckan i Kina och tar ett första steg in där genom att öppna ett flaggskepp online på  jätteplattformen Tmall.

– Det är väldigt spännande att öppna upp sortimentet för en helt ny marknad med så stor potentiell kundgrupp. Vi har fått väldigt positiv feedback på sortimentet och valde därför att satsa både på heminredning och mode, säger Karin Lindahl vd på Indiska.

I samband med internationella kvinnodagen lanseras en större kampanj för att etablera varumärket i Kina.

– Att lyfta kvinnliga ledare och entreprenörer är en viktig del av vårt DNA. Därför känns det passande att lansera stort i samband med internationella kvinnodagen. Vi kommer i år ha en liten annan tappning på kampanjen I am Indiska som varit ett återkommande tema senaste åren, säger marknads- och e-handelschef Emma Hellstadius.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev