Digitala handelsplatser
Hon ska göra verklighet av kundernas åsikter – här är Postnord-profilens nya jobb
Publicerad: 9 januari 2019, 11:25
Carin Blom byter jobb. Hon tituleras numera chef för Postnord Lyssnar. ”Mitt mål är att vi ska skapa en kundupplevelse i världsklass”, säger hon till Market.
Postnords detaljhandelsanalytiker Carin Blom har fått nytt jobb. Sedan årsskiftet tituleras hon chef för Postnord lyssnar.
– Vi får väldigt mycket kunddata och får feedback om konsumenterna leveransupplevelser i realtid. Feedbacken kan röra alltifrån hemleveranser, ombudsleveranser och brevutdelning och det är både ris och ros. Min uppgift blir att skapa insikter och aktiviteter i syfte att förbättra kundupplevelsen.
Hon säger att det är ett jobb hon inte kunde tacka nej till.
– Jag får både nörda ner mig i data och bidra till att utveckla våra tjänster. Vi har ett stort fokus på kundupplevelsen i dag i hela organisationen, vilket även det känns som att det är helt rätt tid att kliva in i detta och se vad jag kan bidra med i utvecklingen. Och sen så lämnar jag ju inte heller retailbranschen utan får vara kvar i den bransch som jag älskar mest.
Än släpper hon inte rollen som detaljhandelsanalytiker helt.
– Vi letar nu efter en ny detaljhandelsanalytiker. Men jag kommer fortsätta vara kvar i rollen fram tills vi hittar en ersättare, säger Carin Blom.
Officiellt klev hon in i den nya rollen vid nyår men för Market avslöjar hon att hon tjuvstartade lite redan i november.
– 2019 kommer att bli ett fantastiskt roligt och utmanande år.