Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Hon ska ge Bubbleroom tillväxt i Finland – inleder samarbete med influencer

Publicerad: 15 februari 2019, 12:18

Bubbleroom vill växa i Finland. Nu tar e-handlaren den finska influencern Marianna Mäkela till hjälp. Nästa vecka lanseras deras gemensamma kollektion.


Ämnen i artikeln:

KläderBubbleroomSortiment

Market har tidigare berättat att Bubbleroom ökade omsättningen med 50 procent förra året.

Influencer marketing var en viktig del i framgångarna.

Nu tar e-handlaren nya steg i målet att bli störst på festmode i Skandinavien genom att sammarbete med den finska influencern Marianna Mäkelä.

21 februari släpps kollektionen Marianna for Bubbleroom.

– Vi har tillsammans med Finlands toppinfluencer tagit fram ett exklusivt samarbete. Att stärka vår närvaro och medvetenhet på den finska marknaden har gett oss förutsättningar att växa ytterligare inom vårt segment, säger Bubblerooms marknadschef Tina Malmqvist.

Läs mer: Nytt rekordår för Bubbleroom  – som vill växa utanför Norden: ”Stora framgångar”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KläderBubbleroomSortiment

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev