Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Hennes sminkbolag kammade hem utmärkelsen Årets D-Award: ”Ett praktexempel”

Publicerad: 29 oktober 2021, 08:14

Från vänster: Malin Winbom, styrelseordförande för Svensk Digitalhandel samt ordförande för juryn, Jesper Matsch, Caia Cosmetics, Mikael Snabb, Caia Cosmetics, Bianca Ingrosso, Caia Cosmetics samt Per Ljungberg, vd Svensk Digitalhandel.

Foto: Emmy Jonsson

”Ett praktexempel på hur en influencer kan bygga ett eget och starkt varumärke utifrån engagemang och lojalitet inom sitt community.” Med denna motivering kammade Caia Cosmetics hem utmärkelsen D-Award på D-congress i Göteborg.


Ämnen i artikeln:

Caia CosmeticsE-handelHälsa och egenvård

Utmärkelsen D-Award startades 2019 av Svensk Digital Handel och syftar till att prisa det e-handelsföretag som bidragit mest till att utveckla den digitala handeln i Sverige det gångna året.

– Vi vill med D-Award uppmärksamma de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, som skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan. CAIA Cosmetics är definitivt värdiga vinnare av D-Award 2021, säger styrelseordförande för Svensk Digitalhandel samt juryns ordförande Malin Winbom.

Årets finalister bestod förutom Caia Cosmetics av ridsporthandlaren Maya Delorez och second handplattformen Sellpy.

Men det blev alltså influencern Bianca Ingrossos make-upbolag Caia Cosmetics som kammade hem de flesta rösterna på Svensk Digital Handels sajt och därmed fick motta priset under gårdagskvällen. 

Tidigare vinnare är Revolution Race (2019) och Skincity (2020).

 

 

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev