Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Hemleverans lyckad satsning för Lagerhaus: ”Oerhört positiv”

Publicerad: 8 april 2020, 10:56

Coronakrisen slår hårt mot kundtrafiken i fysisk butik. Då ökar Lagerhaus konverteringen – med hjälp av flexibla hemleveranser.


Ämnen i artikeln:

HeminredningE-handelLagerhausCorona

Efterfrågan på hemleveranser har ökat under coronapandemin.

För att möta kundernas krav har Lagerhaus satsat på hemkörning av varor med leverans samma dag. Enligt kedjan har det ökat konverteringsgraden med 27 procent.

– Vi visste redan att våra kunder önskade hemleveranser och hade förberett en tid för att implementera detta. Nu bestämde vi oss för att accelerera arbetet med implementationen och responsen från kunderna på hemleveranser har varit oerhört positiv, berättar Lagerhaus e-handelschef Amir Mofidi.

Leveranserna sköts av Airmee, som låter kunderna välja hur varan ska levereras, till exempel lämnad utanför dörren – ett leveranssätt där efterfrågan ökat kraftigt sedan coronaviruset började spridas i Sverige.

– Vi ser oss som e-handelns förlängda arm, eftersom leveransen är det enda fysiska mötet en e-handlare har med sina kunder. Vi har därför sett att våra leveransers höga kvalitet har ökat konverteringen, köpesumman och antalet återkommande kunder för våra e-handelskunder, säger Julian Lee, vd på Airmee.

Läs mer: Hemmajobb får kedjans försäljning online att rusa: ”Får plocka in extra”

Andreas Dyrberg Skog

Redaktör

andreas.dyrberg-skog@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News