måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Han ska vända minusresultatet – efter marknadens plötsliga vändning: “Branschen går åt andra hållet”

Publicerad: 30 december 2022, 08:20

Under 2022 har Matsmart behövt se över sina prioriteringar, eftersom kapital inte längre är lika tillgängligt. ”Det har tagit mycket av vår tid”, säger Peter Beckius, vd sedan i juni.

Foto: Monika Nilsson Lysell

Investerare som dragit öronen åt sig 2022 har tvingat Matsmart att fokusera mer på lönsamhet än tillväxt. Under 2023 tänker bolaget bevisa att affärsmodellen håller. Nya vd:n Peter Beckius berättar nu om:
√ Grundaren och vd-kollegans Karl Andersson vilda idéer: ”Utmanar normer”
√ Fri fraktgränsens betydelse: ”Laborerar ganska mycket”
√ Nya lagrets avgörande roll: ”Hittat de lågt hängande frukterna”
√ Tuffa lärdomarna från intåget i Tyskland: ”Skalat upp snabbare”

Ämnen i artikeln:

MatsmartE-handel

Monika Nilsson Lysell

monika.nilsson@bonniernews.se


På gatan utanför Matsmarts kontor på Södermalm hastar Karl Andersson förbi, iklädd Motatos-tröja och med telefonen mot örat. Inne på kontoret väntar vd-kollegan Peter Beckius, som har Gant-loggan på bröstet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev