Digitala handelsplatser
Han ska vända minusresultatet – efter marknadens plötsliga vändning: “Branschen går åt andra hållet”
Publicerad: 30 december 2022, 08:20
Under 2022 har Matsmart behövt se över sina prioriteringar, eftersom kapital inte längre är lika tillgängligt. ”Det har tagit mycket av vår tid”, säger Peter Beckius, vd sedan i juni.
Foto: Monika Nilsson Lysell
Investerare som dragit öronen åt sig 2022 har tvingat Matsmart att fokusera mer på lönsamhet än tillväxt. Under 2023 tänker bolaget bevisa att affärsmodellen håller. Nya vd:n Peter Beckius berättar nu om:
√ Grundaren och vd-kollegans Karl Andersson vilda idéer: ”Utmanar normer”
√ Fri fraktgränsens betydelse: ”Laborerar ganska mycket”
√ Nya lagrets avgörande roll: ”Hittat de lågt hängande frukterna”
√ Tuffa lärdomarna från intåget i Tyskland: ”Skalat upp snabbare”
På gatan utanför Matsmarts kontor på Södermalm hastar Karl Andersson förbi, iklädd Motatos-tröja och med telefonen mot örat. Inne på kontoret väntar vd-kollegan Peter Beckius, som har Gant-loggan på bröstet.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.