Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Han får nyckelroll hos den nya byggjätten: ”Har den kompetens som vi söker”

Publicerad: 12 maj 2020, 11:57

Bolist marknadschef Mischa Moszkowicz får motsvarande roll hos XL-Bygg när kedjorna slås ihop till en ny byggjätte. ” Det finns en otrolig potential i kedjan”, säger han.


Läs mer: Grönt ljus för jätteaffären – nu skapas Sveriges största byggvaruaktör

Mischa Moszkowicz har varit marknadschef för Bolist i åtta år. Han har också ansvarat för de digitala kanalerna och e-handeln.

När kedjan nu går samman med XL-Bygg, under den senares ledning, blir han marknadschef för den nya byggjätten.

– Jag ser fram emot att få fortsätta bygga på det starka varumärke som XL-Bygg är. Det finns en otrolig potential i kedjan, speciellt inom digitalisering och e-handel. XL-Bygg är en koncern som ständigt strävar framåt och det är spännande att få vara en del av den resa, säger han i en kommentar.

I sin nya roll kommer han att arbeta med de tre varumärken som finns inom den nya koncernen: XL-Bygg, Bolist och Järnia.

– Mischa har precis den kombination av förståelse för kärnaffär, marknad och varumärkesbyggande som vi söker hos en marknadschef. Vi är inne i en expansiv period där inte minst en utökad digitalisering av kund- och marknadskommunikationen är central för vår fortsatta tillväxt, säger vd Karin Eriksson.

Läs mer: Market avslöjar: Ny storaffär i bygghandeln – XL Bygg köper Bolist

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News