Få hela storyn
Starta din prenumeration
Digitala handelsplatser
Publicerad: 31 oktober 2019, 08:18
Handla nu och betala senare, oavsett om shoppingen sker online eller i butik. Så ser den nya betallösningen ut som H&M lanserar i samarbete med Klarna.
Modeföretaget H&M vill att kunden ska få en friktionsfri och flexibel betalprocess i alla kanaler. I samarbete med betalningsleverantören Klarna lanserar de nu ett betala senare-alternativ som ska vara möjligt för alla medlemmar och kunder som går med i kedjans lojalitetsprogram att använda. Nyckeln till det nya betalningsalternativet går genom H&M:s app, där kunden kan välja hur och när de vill betala – oavsett om köpet görs i fysisk butik eller på nätet.
– Vi är glada över att nu kunna erbjuda våra kunder i Sverige ett helt nytt sätt att betala för sina modefavoriter, säger Filip Ekvall, landschef på H&M Sverige i ett pressmeddelande.
Lösningen rullas ut på åtta marknader under 2019 och fortsätter sedan att introduceras på fler under 2020. I dagsläget är H&M-koncernen verksam på 50 onlinemarknader och har mer än 4900 butiker på 73 marknader.
I ett pressmeddelande slår H&M och Klarna fast att samarbetet och arbetet med att fortsätta utveckla flexibla betallösningar kommer att fortsätta.
Läs mer: Modejätten ska korta köerna i butik – rullar ut fler expresskassor
Marie Hillblom