Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

H&M bjuder in sina vänner – börjar sälja externa varumärken på sajten

Publicerad: 18 mars 2022, 12:22

H&M har lanserat konceptet ”H&M with friends” där externa varumärken adderats till sortimentet.

H&M har börjat sälja externa varumärken i Sverige och Tyskland. ”Vi har en förhoppning att kunna addera fler marknader successivt och även kunna erbjuda lokala varumärken”, säger Laura Mendez Blanco på H&M:s pressavdelning.


Ämnen i artikeln:

H&MMarknadsplatsE-handel

H&M började addera externa modevarumärken på den svenska hemsidan i slutet av februari, uppger bolagets pressavdelning. I mars lanserades konceptet, som kedjan kallar för ”H&M with Friends”, även i Tyskland. 

– Vi har en förhoppning att kunna addera fler marknader successivt och även kunna erbjuda lokala varumärken, skriver Laura Mendez Blanco på H&M:s pressavdelning i ett mejl till Market. 

LÄS MER: H&M börjar sälja second hand: ”Vår USP är att vi kan göra det lättillgängligt för den stora massan” 

På hemsidan i Sverige och Tyskland kan kunderna nu köpa produkter från H&M:s andra varumärken som & Other Stories, Monki, Weekday och Arket samt ett antal externa varumärken som Wrangler, Lee och Kangol.

– Flera varumärken kommer att adderas successivt. Målsättningen är att erbjuda våra kunder den bästa möjliga shoppingupplevelsen. 

 

Julia Forsberg

Reporter

julia.forsberg@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

H&MMarknadsplatsE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev