Digitala handelsplatser
Gina Tricot intar Kina – genom att testa nya vägar: ”Oerhört spännande fas”
Publicerad: 13 december 2018, 09:01
Foto: Daniel Norman
Gina Tricot lanseras i Kina. Kedjan öppnar en nätbutik på We chat kopplat till sajten Kaimen. Nästa steg blir e-handelsjätten Tmall.
– Hela vårt team är enade i vår vision där vi blickar framåt och testar nya vägar för att möta kunden med högsta relevans. Att ta oss in på den kinesiska marknaden blir ett naturligt steg för oss då vi har vårt produktionskontor i Shanghai. Det här är fas ett, ambitionen för fas två är att öppna en flagshipstore på Tmall under våren 2019. Det är en oerhört spännande fas vi går in i som bolag, säger vd Magnus Månsson i en kommentar.
När Gina Tricot kliver in i Kina tar bolaget hjälp av det företaget Johan & Johan som genom sin sajt Kaimen hjälpt flera andra svenska varumärken in på marknaden.
Lanseringen sker via världens största sociala medier-plattform We chat. I den finns e-handel som en funktion dit sajten Kaimen kopplas.
I samband med lanseringen öppnar Gina Tricot en pop up-butik i varuhuset Isetan i Shanghai.