Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Färgkedjan vill skapa offlinekänsla online: ”Ska genomsyra hela sajten”

Publicerad: 28 februari 2022, 10:55

Happy Homes har uppdaterat sin e-handel.

Nu lanserar Happy Homes sin nya e-handel. Med den vill kedjan erbjuda samma nivå av kunskap och inspiration som i de fysiska butikerna.

Ämnen i artikeln:

Happy HomesE-handel

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


LÄS MER: Färgkedjan siktar mot toppositionen – med fler butiker och ny e-handel

Happy Homes är Sveriges äldsta frivilliga fackhandelskedjan med drygt 80 anslutna butiker runt om i landet. 

Nu har kedjan gjort en uppdatering online. 

– Genom den nystartade e-handeln vill vi skapa en omnilösning där det är möjligt för kunden att handla digitalt från en riktig fackhandel där man inte behöver tumma på varken köpupplevelse eller kvalitet, säger vd Magnus Ohlsson i en kommentar. 

På den nya sajten finns funktioner som guidar konsumenten genom hela köpresan på ett sätt som ska motsvara upplevelsen i fysisk butik. 

Matnytta tips och inspiration är en viktig del. Dessutom ska kunden till exempel kunna få hjälp med att komma i kontakt med en färgsättare eller en fasadexpert. 

– Det personliga har alltid varit viktigt för oss på Happy Homes. Våra butiker har gått i arv, ibland i flera generationer. Den kunskap och expertis som finns ute i våra butiker vill vi ska genomsyra hela sajten, vi har därför tagit fram funktioner som guidar konsument till att skapa sin unika hemkänsla med färg, tapet och golv, säger e-handelschefen Sandra Wigfors. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev