tisdag30 maj

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Exklusivt: De lyfter e-handeln

Publicerad: 21 november 2016, 08:17

Foto: Gustaf Olsson

E-handeln med livsmedel har tagit fart. Barnfamiljerna är en betydande förklaring. ”De har dåligt med tid”, säger GFK:s analytiker Bo Engström.

Ämnen i artikeln:

E-handelDagligvarorLivsmedel

Thomas Ohlén

thomas.ohlen@bonniernews.se


Market kan i samarbete med undersökningsföretaget GFK berätta att e-handelns procentuellt höga tillväxt till stor del beror på intresset bland barnfamiljerna.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev