Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

En uppdaterad webb ska göra Jotex till nummer ett: ”Hela tiden arbetat i framkant”

Publicerad: 23 april 2020, 13:21

Genom en ny webbplats ska Jotex bli det ledande heminredningsvarumärket. Vd Peter Keerberg förklarar att normbrytande innehåll ska ge fler kunder.


Ämnen i artikeln:

HeminredningE-handel

Jotex beskriver sig som Nordens största inredningsbutik på nätet i dag och redovisar över 1 miljon kunder och över 30 miljoner besökare på sajten. Viljan är nu att växa med det egna varumärket även utanför Skandinavien.

Jotex vill optimeras som e-handlare och förklarar att den nya webbplatsen som nu lanseras är viktig.

– Jotex nya webbplats, där kunder, sociala medier och influencers samverkar, ska ge en upplevelse där trendig heminredning möter high fashion, säger Peter Keerberg och förklarar att viljan är en webbplats som sticker ut och utmanar normer kring heminredning.

– Vi upplever att branschen inte utvecklas då det finns så många outtalade regler när det kommer till heminredning. Jotex arbetar hela tiden i framkant för att aktivt utmana normerna och för att erbjuda kunden en ny shoppingupplevelse och ett nytt perspektiv på heminredning, säger Peter Keerberg.

Företaget har under Peter Keerbergs ledning slitit med att sänka snittåldern på kunden, som i dag ligger runt 30 år. Social medier är en viktig del av Jotex inspirationsarbete. Här räknar Jotex i dag 340 000 följare på Instagram.

Läs mer: Jotex redo att satsa utanför Skandinavien: ”Vi är i konstant utveckling”

Marie Hillblom

Ämnen i artikeln:

HeminredningE-handel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News