Digitala handelsplatser
Elgigantens click and collect-succé – ökar med över 50 procent: ”Köper mer”
Publicerad: 13 december 2018, 12:18
Foto: Gustaf Olsson
Elgiganten växer på nätet. Men många väljer ändå att hämta paketet i kedjans varuhus. ”Vi ser ett starkt samband mellan e-handeln och försäljningen där”, säger kommunikationsansvarig Jessica Wallin.
Under första halvåret på sitt brutna räkenskapsår, maj till oktober, ökade Elgiganten försäljningen med 12,7 procent.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 2 797 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 3 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.