Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

E-handlaren utnyttjar trend – startar ny avdelning: ”Peppa våra kunder att investera i sig själva”

Publicerad: 14 september 2022, 07:24

I går lanserades den nya avdelning som inriktar sig på sportkläder.

Foto: Pressbild

Funktions- och sportkläder blir allt vanligare i vardagen. Denna trend har e-handlaren Care of Carl snappat upp och anpassat sin nya avdelning efter. ”Komplettera våra kunders sportgarderob i många år framöver”.


Ämnen i artikeln:

Care of CarlSport och fritid

Boråsbolaget Care of Carl startades 2010 och har sedan dess levererat herrkläder på både den svenska och europeiska marknaden.

Som ett led i att förmedla sitt koncept ”The Classics of Tomorrow” väljer man nu att förnya sig själva och lansera avdelningen ”Active”.

– Gränslinjen mellan vardagsgarderoben och de mer funktionella plaggen har blivit allt suddigare under de senaste åren, vilket vi också har märkt av och anpassat oss efter till viss del. Nu tar vi nästa steg och introducerar ett helt sportsegment, som står på egna ben, med syfte att komplettera våra kunders sportgarderob i många år framöver, säger Rasmus Motten Wernerby, varumärkes- och kommunikationschef på Care of Carl.

Den nya avdelningen hade sin officiella öppning i går, 13 september. Under avdelningen ”Active” hittar kunderna märken som Salomon, Satisfy Running och Arc'teryx.

Kläderna syftar framför allt att tillfredsställa kundernas klädbehov inom sporter som löpning, vandring och golf.

– För många bidrar en investering i träningskläder, anpassade för den sport de utövar, med lite extra motivation och för att supportera ytterligare kommer vi släppa digitala guider framöver, där vi startar med en för hur man kommer i gång med löpträningen. Med ett bra sortiment och stödjande innehåll hoppas vi kunna peppa våra kunder att investera i sig själva för att hålla i dag såväl som i morgon, Rasmus Motten Wernerby i en kommentar.

 

Loke Westberg

Reporter

loke.westberg@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev