Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Desenio-utmanaren samarbetar med Mio – vill bli ledande på väggkonst

Publicerad: 25 mars 2021, 08:06

Posterton inleder ett samarbete med Mio. ”En viktig del i vår tillväxtresa”, säger vd Mattias Skog.


Ämnen i artikeln:

HeminredningMioSamverkan

Läs mer: Succébranschens omslagspojkar: Därför är posters hetare än någonsin

Posterton, som säljer väggkonst online, lanserades i slutet av december och har fått en bra start, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Nyligen genomfördes en nyemission värderad till 55 miljoner kronor.

Nu inleder e-handlaren ett samarbete med Mio. Målet är att aktörerna tillsammans ska kunna positionera sig som en av de främsta aktörerna inom väggkonst och posters.

– Vi är väldigt glada och stolta över att samarbeta strategiskt med Mio som är en av de största inom heminredning i Sverige. Tillsammans med Mio kan vi skapa något nytt och högkvalitativt till kunderna, säger Mattias Skog i en kommentar.

– Posterton är en ny spännande aktör som tillsammans med oss vill vara med på resan att utveckla Mio till Sveriges främsta destination för möbler och inredning, säger kommenterar Mios vd Björn Lindblad samarbetet.

Mattias Skog, vd för Posterton

En lansering väntar under våren. Mattias Skog ser samarbetet som en viktig del i e-handlarens tillväxtresa.

– Vår plan är att fortsätta växa starkt de kommande åren och vi är otroligt tacksamma för att få möjligheten att samarbeta med en sådan stor aktör som Mio. Vi har en spännande utveckling framför oss, säger han.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

HeminredningMioSamverkan

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev