Digitala handelsplatser
Den fysiska handeln tar tillbaka förlorad mark: ”Optimerar sina styrkor”
Publicerad: 18 februari 2020, 06:21
Foto: Andreas Dyrberg Skog
E-handeln växte med tretton procent i fjol vilket innebar tio nya miljarder till handeln. Även den fysiska handeln växte något, bland annat tack vare lågpriskedjorna och kreativa satsningar. I kronor stod e-handeln för ungefär 55 procent av tillväxten.
Under 2018 stod e-handeln för hela tillväxten inom sällanköpshandeln. Ett år senare står den fysiska handeln åter för 45 procent att tillväxten.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.