Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Karen Lundquist, Therese Lundquist och Michelene Lindblad, Green Little Heart.

Foto: Helen Preutz

De vill få kunden att se grönt – med nya ögon: ”Hållbart måste inte vara miljömuppigt”

Marknadsplatsen Green Little Heart har en grön mission. Kunden ska kunna shoppa trygg i vetskapen om att allt framställts utan att skada djur, människor eller planet – och utan att behöva göra avkall på stil eller funktion. Här berättar företagets grundare om:
✓ De hårda kraven på säljarna.
✓ Det noga utvalda sortimentet: ”Vi har toaletter av trä”
✓ Utmaningen att få kunderna att leva som de lär.
✓ Det tuffa beslutet att starta företag mitt under pandemin.

Publicerad: 13 oktober 2021, 08:33

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

”Who said sustainable wasn't fashionable”. Formuleringen på skylten som står lutad mot väggen fångar mycket av det Green Little Heart står för.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

MiljöE-handelMarknadsplatsDigitalisering

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev