Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Därför floppar maten på nätet

Publicerad: 23 maj 2014, 05:22

Foto: Lasse Fredriksson

De flesta konsumenter nobbar matbutikerna på nätet. Ett av de viktigaste skälen är att de vill se matvarorna innan de köper dem. Det visar en ny undersökning.

Ämnen i artikeln:

DagligvarorE-handel

Den största nackdelen med att handla mat på nätet är enligt konsumenterna att man inte kan se matvarorna innan man köper dem. Hela 60 procent ser detta som en nackdel.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev