Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Coronakris – då blickar svenskar mot Kina: ”Många är nyfikna och vill inte vänta”

Publicerad: 2 april 2020, 07:04

Foto: Shutterstock (Bilden är ett montage)

Den svenska e-handelsvägen in i Kina ligger öppen för de som har koll på kulturen, konsumenterna och den mördande konkurrensen. En som pratar den världen flytande är förre H&M-chefen Magnus Omstedt. Nu vill han hjälpa skandinaviska mode- och konsumentvarumärken in på den myllrande marknaden i öst.


Ämnen i artikeln:

E-handelAlibabaDetaljhandelnExpansionCorona

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News