måndag30 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Bubbleroom når två nya marknader via Zalando: ”Lyckas expandera enligt plan”

Publicerad: 22 december 2022, 09:39

Ville Kangasmuukko Nordström.

Under 2022 var Bubblerooms plan att nå sex nya marknader. Efter senaste veckans lyckade expansion är man nu i hamn.

Ämnen i artikeln:

BubbleroomZalandoE-handelDetaljhandeln

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


Bubbleroom inriktar sig på glamoröst mode för kvinnor och hade under 2022 som plan att nå sex nya marknader.

Den senaste veckan har e-handlaren slagit sig in på både den finska och spanska marknaden, detta har man gjort genom att lansera sitt nischade utbud via Zalando.

– Som tidigare kommunicerat, så avsåg vi att expandera till sex nya marknader på Zalando under 2022. Jag är väldigt glad och stolt att vi har ett dedikerat team som framgångsrikt lyckas expandera enligt plan, vilket resulterat i att vi nu har försäljning på tio europeiska marknader på Zalandos plattform, säger Ville Kangasmuukko Nordström, vd för Bubbleroom.

Detta innebär att bolaget nu har försäljning på tio olika marknader i form av Sverige, Danmark, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Italien, Polen, Finland och Spanien.

Planerna sträcker sig dock längre än bara Zalando.

När bolaget nått en högre mognadsgrad på Zalando-plattformen, kommer bolaget att följa upp med en expansion av egna Bubbleroom webbshopar i Europa.

– Zalando kommer vara en viktig tillväxtkanal för oss även framåt, men framförallt får vi värdefull data som kommer till användning vid vår framtida geografiska expansion med egna Bubbleroom webbshopar i Europa, säger Ville Kangasmuukko Nordström i en kommentar.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev