söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Boozt utesluter returkostnad – arbetar med datadriven policy: "Folk som har en ärlig intention om att köpa rätt ska inte straffas"

Publicerad: 10 januari 2023, 09:38

Boozt vd Hermann Haraldsson anser inte att returkostnad för alla är rätt väg att gå.

Foto: Pressbilder

E-handelsjätten Boozt ser ingen poäng med att gå den väg som många andra i branschen har, nämligen att börja ta betalt för returer. I stället har företaget ett datadrivet arbetssätt och blockerar kunder med "serial returns".

Ämnen i artikeln:

BooztH&MDetaljhandelnE-handelKundbeteende

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


I en intervju med Market från 29 december efterfrågar Publicis Sapients Björn Elmberg ett arbete med returer som varken är svart eller vitt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev