fredag24 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Boozt lanserar nytt verktyg för kunddata: ”Öppnar dörren till omfattande kundinsikter”

Publicerad: 10 mars 2023, 12:46

Foto: Pressbild

Sveriges största e-handlare Boozt lanserar ett egenutvecklat verktyg med fokus på kunddata. ”Ser fram emot att arbeta nära våra partnervarumärken.”

Ämnen i artikeln:

BooztDetaljhandelnE-handel

Loke Westberg

loke.westberg@bonniernews.se


LÄS OCKSÅ: Lista – här är branschens tyngsta reklamköpare: ”Ett svårt år för många”

Som ett led i att ytterligare stärka kundupplevelsen lanserar Boozt nu det egenutvecklade verktyget Boozt Data Intelligence.

Via verktyget ska varumärkespartners kunna dra nytta av Boozts omfattande anonymiserade kunddata. Och med tre miljoner aktiva kunder på tolv olika marknader kommer verktyget kunna erbjuda unika insikter i kundernas beteende.

Boozt Data Interlligence skapar även förutsättningen för varumärken att optimera lagerhanteringen, något som genererar bättre förståelse för produktens prestanda och möjlighet att förutse köpmönster. Detta skulle i förlängningen kunna hjälpa att förhindra överfyllda lager.

– Som Sveriges största e-handel och Nordens ledande e-handelsföretag investerar vi kontinuerligt i att stärka relationen mellan våra kunder och partners. Med detta verktyg öppnar vi dörren till våra omfattande och dynamiska kundinsikter och ger därmed varumärken större kontroll över sitt beslutsfattande. Vi ser fram emot att arbeta nära våra partnervarumärken för att stödja deras affärstillväxt, säger Boozts komersiella chef Peter G. Jørgensen i en kommentar.

LÄS OCKSÅ: Matprischocken: ”Folk tror att Ica, Coop och Axfood skor sig på inflationen – det stämmer inte”

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev