Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Boozt börjar sälja exklusiva kollektioner: ”Några av våra bästsäljande märken

Publicerad: 27 augusti 2019, 07:15

Boozt lanserar en ny kategori. E-handlaren ska sälja exklusiva samarbeten med 40 av Nordens toppvarumärken.


Ämnen i artikeln:

KläderBooztSortiment

– Boozt collabs är ett steg i att utöka samarbetet med några av våra bästsäljande märken och samtidigt kunna erbjuda våra kunder ett exklusivt utbud av skräddarsydda styles framtagna på marknadens efterfrågan, säger e-handlarens kommersiella chef Peter G Jørgensen.

Under hösten kommer flera unika designsamarbeten inom kategorin. Kläderna kommer enbart att finnas till försäljning på Boozt.com och i en begränsad upplaga.

E-handlaren kommer bland annat att samarbeta med By Malina, Munthe, Rodebjer och ATP Atelier.

Det handlar om nya tolkningar av varumärkenas med ikoniska plagg anpassade för Boozt kunder.

– Det handlar om att ta vara på den kunskap vi har om våra kunder och omvandla det till en unik shoppingupplevelse, säger Peter G Jørgensen.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

KläderBooztSortiment

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev