Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Bianca Ingrosso försvarar utskälld julkalender: ”Otroligt värde för pengarna”

Publicerad: 29 oktober 2021, 11:15

Bianca Ingrossos sminkmärke Caia får kritik för sin julkalender.

I onsdags lanserade influeraren Bianca Ingrossos sin första julkalender. Nu haglar kritiken från missnöjda kunder som anser att innehållet var alltför magert.


Ämnen i artikeln:

E-handel

Gänget bakom Caia Cosmetics lär ha varit nöjda med sin julkalender-satsning. 

Efter lanseringen på sajten i onsdags försvann samtliga 20 000 exempel inom loppet av en timme, vilket ska ha dragit in cirka 36 miljoner kronor.

– Under de första 40 minuterna i morse sålde vi ungefär fem kalendrar per sekund”, säger bolagets vd Mikael Snabb till e-handel.se.

Fullt lika nöjda verkar inte kunderna vara – åtminstone inte alla. I bloginlägg och på sociala medier döms kalendern ut som en flopp där miniatyrprodukter säljs till ett högt pris. ”Sämsta kalendern någonsin” och ”En besvikelse” skriver flera personer, vilket Aftonbladet först rapporterade om.

Även Youtube-profilen Margareta Grääs kallar innehållet i flera luckor för ”ren och skär utfyllnad”. 

Själv försvarar Bianca Ingrosso dock kalendern som till ett pris av 1795 kronor innehöll en necessär, 22 Caiaprodukter i reseformat samt en rabattkupong på 20 procent.

”Personligen så älskar jag produkter i resestorlek och efter analyserande av andra julkalendrar så verkar folk älska produkter i resestorlek lika mycket som mig. Tilltalar det inte så är det tråkigt att höra, då tycker vi olika där” skriver hon i ett mejl till Aftonbladet.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

E-handel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev