Digitala handelsplatser
Axfood trycker på gasen: ”E-handel ska säkra framtida tillväxt”
Publicerad: 7 februari 2017, 07:40
Foto: Pressbild
Axfood ökar takten när det gäller mat på nätet. Förvärvet av Mat.se kombinerat med rejält utökad e-handel för Willys och Hemköp ska ge bolaget en ledande position. I år tillkommer e-handel i ytterligare 30 städer.
Axfood var långt i från först med e-handel med mat. Det började med en trevande start våren 2015 med näthandel för anställda.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.