Apoteket storsatsar online, med e-handelschefen Mikael Meijer i fronten. ”Vi är och ska vara hela Sveriges apotek och ha det främsta omnikanalerbjudandet”, säger han i en stor intervju.
Foto: Pressbild
Apoteket slår tillbaka – med stor satsning på e-handel: ”Potential ta ledande roll”
Apoteket har tappat sin marknadsledande roll men växlar nu upp med en aggressiv satsning på den heta e-handeln.
Läs i en stor intervju med e-handelschefen Mikael Meijer om:
✓ Strategin för att bli förstavalet: ”Sticker ut.”
✓ Enorma sortimentet i nya onlinelagret.
✓ Snabba leveranser – över hela landet: ”Unik servicegrad.”
✓ Hårda kampen om kunderna i storstäderna.
✓ Placeringen på prestigefulla topplistan: ”Skulle platsa där.”
Thomas Ohlén
Markets ekonomiska granskning av årsredovisningarna för de fem flerkanalaktörerna och de tre renodlade e-handlarna i apoteksbranschen visar att Apoteket AB fortfarande placerade sig som etta 2021 tack vare den unika
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.