Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Amazon slopar avgift för lojalitetsmedlemmar för att vinna online-kunder

Publicerad: 1 november 2019, 07:05

Kriget om de amerikanska e-handelskunderna rullar vidare. Senaste draget är att Amazon skippar sin leveransavgift för alla Prime-medlemmar.


Ämnen i artikeln:

E-handelAmazonHandeln

Samtidigt som USA-ettan Walmart introducerar sitt årsabonnemang på ”obegränsat antal hemleveranser” för 98 dollar, har Amazon beslutat att helt ta bort leveransavgiften på 14,99 dollar för medlemmarna i e-handelsjättens lojalitetsprogram Prime. Detta som ett nytt vapen i kampen om online-kunderna.

Amazon lanserar också en gemensam sajt för sina egna och dotterbolaget Whole Foods Markets dagligvaror. Detta för att ”underlätta för våra kunder” som en talesperson för företaget uttrycker det.

Argaste konkurrenten Walmarts mål, å andra sidan, är att hälften av alla amerikanska konsumenter ska ha tillgång till ”Delivery Unlimited” (obegränsade leveranser) innan årsskiftet.

Läs mer: Amazon skruvar upp farten för Prime med hemleveranser dagen efter

Susan Berzelius

Utrikesredaktör, reporter

susan.berzelius@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

E-handelAmazonHandeln

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News