Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Digitala handelsplatser

Alibaba ökade försäljningen med 61 procent tredje kvartalet: ”Enastående”

Publicerad: 2 november 2017, 13:37

Den kinesiska e-handelsjätten Alibaba ökade försäljningen med 61 procent under tredje kvartalet och vinsten fördubblades. Marknadsplatserna Tmall och Taobao växte ännu mer.


Ämnen i artikeln:

E-handel

Under det andra kvartalet på Alibabas brutna räkenskapsår, juli-september uppgick försäljningen till 55,1 miljarder yuan, det vill säga nästan 70 miljarder kronor, rapporterar TT.  En tillväxt med 61 procent.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

E-handel

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News