Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Cityhandel

”Gina Tricot och H&M är aktörer som jag inte tror kommer att ha en plats i stadskärnan”

Publicerad: 23 mars 2022, 13:07

Emma Hernell, vd på HUI, och Arne Andersson, senior rådgivare på Svensk Digital Handel, spår framtiden för handeln i Sveriges stadskärnor. (Bilden är ett montage.)

Foto: Björn Lindgren, Marie Hillblom, HUI

Finns det en framtid för cityhandeln? Market ställde frågan till Emma Hernell, vd för HUI, och Arne Andersson, senior rådgivare på Svensk Digital Handel. Det blev ett långt samtal om bland annat:
✓ Den snabbt krympande handeln i city.
✓ Expertens prognos: Kedjorna som har en plats i centrum – och vilka som behöver lämna.
✓ Polariseringen: Två typer av stadskärnor utvecklas.
✓ E-handeln smälter ihop med framtidens city.
✓ Nya hybrider med tjänster och upplevelser.
✓ Faktorn som riskerar att bromsa omställningen.


Ämnen i artikeln:

ButikTjänstefieringUpplevelserMarket Insights

Att handeln i stadskärnan minskar är inget nytt.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev