Tredubblad försäljning – nu överväger Twilfit att utöka satsningen

När Twilfit testade pekskärmar i butik tredubblades e-handelsförsäljningen i de aktuella butikerna. Nu överväger kedjan att använda tekniken i fler butiker.
Text: Helen Preutz
Annons:

Underklädeskedjan Twilfit testar sedan två år tillbaka en lösning från teknikföretaget Touchtech i fyra av sina butiker.

Syftet är, enligt Twilfits marknadschef Åsa Bergendorf, att kunna erbjuda kunden ett komplett webbsortiment i butiken.

– Lösningen är enkel att använda i butiken för kunden och betalning sker via Klarna checkout i kundens mobil.

Och testet har gett resultat – i de berörda butikerna ökade e-handelsförsäljningen med 300 procent.

– Hemligheten ligger mycket i att ge personalen rätt incitament och coachning att använda och tipsa kunder om att de kan handla från webbens sortiment, säger Åsa Bergendorf.

Har ni planer på att använda tekniken i fler butiker?
– Vi utvärderar detta just nu tillsammans med andra initiativ.

I dag har Twilfit 57 butiker i Sverige.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...