Skincity lanserar nytt varumärke – som ska växa globalt: ”Unikt”

Skincity har lanserat ett nytt varumärke. Det kommer att säljas via Skincity men även via en egen webshop där man siktar på att nå ut globalt.
Text: Daniel Norman
Annons:

Make the make är namnet på Skincitys nya varumärke, något som e-handlaren själv beskriver som en korsning mellan hudvård och make up utvecklat av hudterapeuter.

– Det har varit tufft och svårt att få till detta, men vi har hela tiden tänkt att när världens främsta producenter har svårt att möta våra krav på effekt, då har vi inte detta gjorts förut och att vi har något unikt på gång, säger grundaren Annica Forsgren Kjellman.

Lanseringen skedde förra vecka efter två års arbetet med att ta fram varumärket. Inledningsvis handlar det om 30 produkter, ny kommer att tas fram löpande.

Make the make kommer att säljas hos Skincity, men också i en egen webshop som kommer att fungera som bas för global expansion.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...