Outnorth har vänt trenden – växer med lönsamhet: ”I rätt riktning”

Outnorth ökade omsättningen med 30 procent förra året. Och efter flera år av förluster växer bolaget med lönsamhet. ”Vi har nått försäljningsframgångar på samtliga marknader”, säger vd Harald Ennen.
Text: Daniel Norman
Annons:

Outnorth ökade sin omsättning med 30 procent under 2019. Det berättar e-handlaren i ett pressmeddelande.

– Vi har med ett attraktivt sortiment och en genomarbetad marknadsföringsstrategi, skapat en bra och utvecklande relation med våra kunder. Som ett synligt bevis på att vi stärkt relationen med våra kunder pekar många av våra nyckeltal i rätt riktning; trafiken har ökat till våra sajter och vi har en högre konverteringsgrad i våra onlinebutiker med genomsnittligt högre ordervärden, säger Harald Ennen i en kommentar.

Efter flera år av förluster växer bolaget nu med lönsamhet. Outnorth skriver att rörelseresultatet för 2019 landar på tio miljoner kronor, 2018 var det -1,4 miljoner kronor som jämförelse.

Sedan i december 2018 är e-handlaren en del av koncernen Outnordic där även norska Fjellsport ingår.

Synergier har kunnat skapas mellan bolagen, skriver Outnorth, vilket stärkt dem i konkurrensen.

Outnordic är en del av Egmonts e-handelssatsning.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...