Nästa steg efter storaffären – Eleven får ny sajt och byter plattform

Eleven lanserar en ny sajt. Samtidigt byter e-handlaren plattform till samma som syskonet Nordicfeel. ”En viktig del i mergerarbetet som pågått hela året”, säger vd Pernilla Barkman.
Text: Daniel Norman
Annons:

Eleven lanserar nya sajter i Sverige, Finland och Norge.

Med den vill e-handlaren underlätta shoppingupplevelsen. Då allt fler handlar via mobilen har sajten till exempel anpassats efter det.

– På Eleven vill vi erbjuda en lustfylld shoppingupplevelse där våra kunder ska känna att vi vet vad de behöver i sitt badrumsskåp. Vi vill alltid inspirera våra kunder till att upptäcka nya trotjänare som fyller deras behov. Med den nya sajten har vi även gjort det lättare för våra kunder att shoppa on the go, säger Pernilla Barkman.

Sajten har även flyttats till samma plattform som Nordicfeel.

– En gemensam plattform för bolagets samtliga sajter och varumärken är en viktig del i det mergerarbetet som har pågått under året, säger Pernilla Barkman.

I juni kom beskedet att Eleven köper Nordicfeel och bildar en ny skönhetsjätte online med en omsättning på 370 miljoner kronor.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...