Med nytt namn och med större lokaler fortsätter e-handlaren att växa

Förra året hade Nordic Nest en tillväxt på 50 procent. Framgången har fortsatt i år. ”Det viktigaste är att vi växer med lönsamhet”, säger Bank Bergström.
Text: Daniel Norman
Annons:

2018 omsatte Nordic Nest, som då hette Designonline, nästan 320 miljoner kronor, vilket innebar en tillväxt på upp emot 50 procent.

Tillväxten skedde med lönsamhet. Rörelseresultatet landade på 20,6 miljoner kronor.

Framgångarna har fortsatt i år.

– Vi ligger upp 55 procent i försäljning jämfört med i fjol, säger Bank Bergström till Market.

Han påminner att det fortfarande återstår en stor del av 2019.

– Det är mycket som kan hända. Vi går in i vår viktigaste period just nu. Hur helåret slutar vill jag inte spekulera i.

I våras bytte e-handlaren namn, från Desigonline till Nordic Nest, och förra helgen gick flytten till nya lagerlokaler.

– Trots det lyckas vi leverera en resultatförbättring på sista raden hittills i år. Det är allra viktigaste. Det är ett tydligt mål vi har att vi ska växa med lönsamhet, säger Bank Bergström.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...