Lyko hänvisar kunden till sina konkurrenter: ”En bra upplevelse är viktigast”

Om kunden söker en produkt, som Lyko inte har, så hänvisar kedjan till en konkurrent. ”Vi letar alltid efter sätt att förbättra upplevelse hos oss”, vd Rickard Lyko.
Text: Daniel Norman, Pontus Edman
Annons:

Om en kund söker efter ett en specifik produkt eller ett särskilt varumärke hos Lyko, antingen i butik eller online, och det/det inte finns där så hjälper kedjan kunden att hitta det den söker hos en konkurrent.

– För oss är det viktigast att kunden får en bra upplevelse, säger Rickard Lyko till Market.

På sajten sker det genom en länk.

– Vi tror att vi bygger förtroende hos våra kunder. Sedan är det ett plus att hjälpa en kollega i branschen, säger Rickard Lyko.

Den nya tjänsten lanserades i går.

– Vi har haft klick på länkarna men inte hört något från kund ännu. Däremot har vi fått en hel del positiva reaktioner på Linkedin där vi berättat om det, säger Rickard Lyko och tillägger att även det kan vara kunder.

Målet är nu att fortsätta utveckla sajten för att ge bättre svar till kunderna.

– Oberoende om vi har någon vinning eller inte, vi sätter kunden i första rum.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...