Löplabbet spänner sina digitala muskler- vill bli lika starka på e-handel

Löplabbet lanserar en ny digital plattform som ska göra det enklare för kunden att hitta rätt skor. Bland annat erbjuds click and collect och bokning av skor som kan provas i butiken innan köp.
Text: Helen Preutz
Annons:

Kedjan Löplabbet är känd för att lägga stor vikt vid personlig utprovning för att kunden ska hitta rätt löparsko.

Medan konceptet hittills bara funnits i de fysiska butikerna sjösätter kedjan nu en ny digital plattform i syfte att lyfta servicenivån för kunder som handlar på nätet.

- Vi har varit väldigt starka i butik under en längre tid, nu finns väldigt mycket bättre förutsättningar att bygga vidare på Löplabbets koncept även online, säger Bjarne Koning, ansvarig för marknad och e-handeln på Löplabbet i ett pressmeddelande.

På den nya plattformen ges produktinformation i form av rörligt material. Kunden erbjuds även olika tjänster, till exempel uthämtning av e-handelspaket i butik, boka och hämta och provning av bokade skor i butik.

- Vi bygger vidare på vårt befintliga koncept samtidigt som vi utvecklar verksamheten på flera plan. Vi ges här möjligheten att presentera de senaste produkterna och trenderna inom löpning på ett inspirerande och enkelt sätt, säger Bjarne Koning.

Löplabbet ingår sedan fem år i Intersportkoncernen. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...