H&M:s kunder gillar click & collect: ”Allt fler väljer att hämta i butik”

I höstas introducerade H&M click & collect på den svenska marknaden. ”Väldigt positivt mottagande”, säger Amanda Larsson, presskontakt för kedjan i Sverige.
Text: Daniel Norman
Annons:

Vecka 42 började H&M erbjuda click & collect i utvalda butiker i Sverige.

– Vi har fått ett väldigt positivt mottagande bland de kunder som valt att testa tjänsten, vilket såklart är väldigt roligt, säger Amanda Larsson till Market.

I dag är det 20 av kedjans svenska butiker som erbjuder tjänsten.

– Vi ser att allt fler av våra kunder i dag väljer att hämta sina paket i butik, i stället för hos ombud, säger Amanda Larsson.

Om det leder till merförsäljning, det vill säga om kunderna handlar mer när de ändå är i butiken, kan hon inte svara på.

– Då vi är ett börsnoterat företag kan vi dessvärre inte kommentera försäljningspåverkande information.

Är målet att alla era svenska butiker ska erbjuda click & collect i framtiden?
– Vi utvärderar löpande alla satsningar vi gör, så i dagsläget är det för tidigt att säga om vi kommer att erbjuda click & collect i alla svenska H&M-butiker i framtiden.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...