Här är Ideal of Sweden-grundarnas nya satsning: ”Sunwear”

I morgon lanseras varumärket Golden Vagance som säljer ”sunwear”. Bakom satsningen står Ideal of Sweden-grundarna tillsammans med Christoffer Jansson.
Text: Daniel Norman
Annons:

Golden Vagance erbjuder, enligt bolaget självt, ”stilrena, tidlösa och lyxiga solglasögon och badkläder i ett unikt mix & match-koncept.”

Själv väljer de att kalla det för ”sunwear”.

– För oss hör solglasögon och badkläder ihop, men så ser det inte ut i dag och kanske beror det på den historiska exponeringen inom retail, där produkter alltid separeras. Detta vill vi ändra på genom att bygga vår egen verklighet online och skapa ett nytt segment i form av ”sunwear”, säger vd Christoffer Johansson.

Han ligger bakom satsning tillsammans med Ideal of Sweden-grundarna Joachim Lindström och Filip Ummer, som är majoritetsägare i bolaget.

Christoffer Johansson är vd för Golden Vagance.

Solglasögonen är konstruerade så att användaren enkelt kan byta ut skalmen på bågarna i olika färger och mönster. Detta gör att de lätt kan anpassas med med kläder. Samma färger och mönster återfinns på badkläderna i sortimentet.

Produkterna säljs i den egna e-handeln. Till en början ligger fokus på den svenska och tyska marknaden även om bolaget levererar till större delen av Europa.

Siktet är inställt på att bli en global spelare.

– Vi vill bli det självklara valet av brand när solen lyser och vi har en rad produkter i åtanke för framtiden som går hand i hand med vårt nya koncept, säger Christoffer Johansson.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...