Han ska ta Panduro till nästa nivå – digitalt: ”Den pusselbit som vi ser behövs”

Panduro växlar upp digitalt – och värvar Cdon:s marknadschef. ”Satsar stort på e-commerce”, säger vd Thomas Panduro.
Annons:

Panduro gör en storsatsning på e-handel. 2017 lanserades en ny hemsida. Nu är kedjan redo att ta nästa steg och värvar Cdons marknadschef Philip Mossinger för att leda arbetet.

– Vi är i ett skede där vi satsar stort på e-commerce och tittar på vår digitala närvaro. Med Philip och hans spetskompetens inom området stärker vi vår marknadsavdelning med just den pusselbit som vi ser behövs för att lyfta Panduro till nästa nivå, säger Thomas Panduro i en kommentar.

Även hos hobbykedjan får Philip Mossinger titeln marknadschef.

– För mig med erfarenhet inom e-commerce ligger utmaningen i att hitta samspelet mellan de fysiska butikerna och e-handeln, utveckla butikerna framåt samtidigt som vi fortsätter vår reda mot ett starkt erbjudande inom e-commerce, säger han i en kommentar.

Nya jobbet tillträder han 29 april.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...