E-handelsveteranen ska lyfta Netonnets e-handel: ”Upplevelse i världsklass”

Netonnet har värvat e-handelsveteranen Martin Richardsson som ny chef för näthandeln. ”Jag vill bidra till att göra oss ännu mer inspirerande, personliga och enklare”, säger han.
Text: Daniel Norman
Annons:

Han har erfarenhet från Ellos, där han var produktionsledare, och Hemtex, där han var e-handelschef i åtta år.

1997 inledde han sin karriär som delägare och projektledare för en webbyrå. Martin Richardsson har även jobbat som frilansjournalist och som produktionsledare på reklambyrån Mecka.

Nu har han rekryterats till Netonnet som e-handelschef.

– Jag lockades till Netonnet av flera skäl. Den mångåriga e-handelshistoriken gör att hela organisationen genomsyras av ett utpräglat omnikanaltänk som ska bli fantastiskt roligt att få vara en del av. Det unika självbetjäningskonceptet som bygger på enkelhet tilltalar mig, säger han i en kommentar.

Hans ambition är att bidra till att stärka Netonnets relation till kunden och göra e-handeln mer inspirerande, personlig och enkel.

– Martin har en gedigen erfarenhet från såväl e-handel som retail och har under åren samlat på sig kompetens inom bland annat e-handel, kundupplevelser, strategiskt arbete, ledarskap, marknadsföring och affärsutveckliing. Dessa och många fler värdefulla egenskaper och erfarenheter gör honom till helt rätt person att ta sig an rollen som e-handelschef, och kommer väl till pass i vår strävan att ge konsumenterna en kundupplevelse i världsklass, säger retailchefen Peter Andersson.

Martin Richardsson började hos Netonnet 1 november.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...