Foto: Shutterstock

Datorn förbisprungen – fler väljer mobilen när de ska shoppa mode online

Fler handlar mode via mobilen än via en vanlig dator. Det visar en ny rapport från företaget Nosto. ”Utmaningen för butikerna ligger i att optimera den mobila köpupplevelsen”, säger vd Jim Löfgren.
Text: Daniel Norman
Annons:

46 procent av modebutikernas intäker online kommer från kunder som handlar med mobilen.

Det visar Nostos omfattande globala analys av kundbeteenden i modebutiker online.

44 procent av intäkterna kommer från vanliga datorer.

För modebutikerna online ligger utmaningen emellertid i att fånga kundernas uppmärksamhet.

Besökare som kommer via mobilen ägnar i genomsnitt 164 sekunder på en session medan de som kommer via datorn i genomsnitt ägnar 239 sekunder.

– Eftersom kunder generellt ägnar 30 procent kortare tid på sidor när de surfar via mobilen och spenderar mindre pengar per besök. Ligger utmaningen för butikerna i att optimera den mobila köpupplevelsen så att kunder enkelt kan hitta vad de söker snabbt och genomföra sina köp, säger Nostos vd Jim Löfgren.

Samma ämne:
Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...