Chiquelles app-succé: ”Vi slår företag som Google och Facebook”

Chiquelle har lanserat en AR-app. Den blev snabbt en av de mest nedladdade i Sverige. ”Det är en milstolpe vi nått”, säger vd Pouya Boland till Market.
Text: Daniel Norman
Annons:

I går lanserade Chiquelle sin AR-app.

– Vi ville ge mervärde till våra kunder och framför allt till våra fans och följare. Ett verktyg där de kan interagera och engagera sig i våra produkter. Den är helt gratis och kommer så förbli, vi vill ge något extra tillbaka, säger Pouya Boland.

I appen kan användaren göra en avatar av sig själv genom att ta en selfie och ange olika värden.

Därefter kan den testa olika plagg i appen, bygga en digital garderob, planera outfits och interagera med kompisar för att få smakråd.

I slutändan kan de köpa plaggen hos Chiquelle.

Appen togs emot med stor entusiasm när den släpptes.

– Vi blev förvånade då vi inte trodde att den skulle bli så viral.

I dag, på eftermiddagen, var det en av de mest nedladdade apparna i Sverige.

– Vi är ärade. Vi slår företag som Google, Netflix, Facebook, Instagram, Snapchat, Spotify och många fler. Det är en milstolpe för oss.

Tidigare denna månad lanserade Chiquelle även en ny sajt där man fokuserat på att göra den mer användarvänlig. 

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...